"O zaman sende kendi kendini yargılayacaksın" dedi kral. "Bu çok zor bir iştir. Kişinin kendisini yargılaması, başkasını yargılamasından çok daha zordur. Eğer kendini doğru bir biçimde yargılamayı başarırsan, gerçek bir bilgesin demektir."
Bazen bir kişinin yanında, bazen dört kişinin arasında, bazen de bir oda dolusu insanın içinde ne kadar tuhaf, ilginç, mükemmel ve bir o kadar acınası insanlar olduğumuzu düşünürüm. Kendimi kimi zaman ne kadar üstün ve olduğumdan çok daha iyi biri olarak gördüğümü düşünürüm. Başkalarının olumsuz davranışlarını eleştirirken bulurum kendimi; hemen ardından bu eleştirilerim yüzünden ne kadar tutarsız olduğumu görür, utanırım. Etrafımdaki insanların, bana yakın ya da uzak olmaları fark etmeksizin, beni nasıl bir girdabın içine çektiğini düşünürüm. Aklıma çürük bir portakalın etrafındaki portakalları zehirleyip yok ettiği gelir. Bazılarımız o çürük portakal gibi.
Ahh...
Ben hep düşünürüm; çoğu zaman düşüncelerimin esiri olur, bu döngüden kurtulmak için hiçbir şey yapmam. Ama bazen kendimi toparlar, yukarı doğru bir sıçrayış yapar, kendimi sorgular ve değişmek için var gücümle savaşırım. Tüm bu çabaya rağmen bu durum beni nasıl bir insan yapar? İyi olmak için çabalayan ama yine de kötü biriysem ne olur?
Ne demişti kral:
"Eğer kendini doğru bir biçimde yargılamayı başarırsan, gerçek bir bilgesin demektir."
Bu ağırlığın altında ezilmeden nasıl durabilirim?
"Eğer kendini doğru bir biçimde yargılamayı başarırsan, gerçek bir bilgesin demektir."
Bu ağırlığın altında ezilmeden nasıl durabilirim?
Sevgiler, Simya ❤
Yine beni anlatan, kelimelerinde kendimi bulduğum yazılarından biri😊
YanıtlaSilNasıl güzel ifade etmişsin. Kötü birisi değilsin orada bir anlaşalım. Seni birazcık tanıyan biri olarak söylüyorum.
Bazen inişli çıkışlı zamanlarımız oluyor. Bazen çok çok iyiyiz bazen de modumuz aşırı düşük oluyor.
Ben pek eleştirmiyorum insanları. Önceleri çok yapıyordum. Tabii ki kızdığım şeyler oluyor, tepki gösterdiklerim ama pek karşımdaki insana kötü bir şey söylemek istemiyorum. Empati yapmaya çalışıyorum, gerçi bunun fazlası da zarar, o da ayrı konu.
Şu konuda sana kesinlikle katılıyorum, negatif enerjili insanlardan uzak durmak gerekiyor, zehrini sana da saçıyor kesinlikle.
Çok güzel yazmışsın balımmm😍😘